Fragtpriser

Fragtpriser

I visse tilfælde vil PS auktion kunne tilbyde forsendelse af pakker både indenrigs og til andre lande. Det er i så fald angivet under punktet Fragt på varesiden eller i vareteksten. Du kan også selv bestille fragt hos hvem du vil. 

Pakkeforsendelser

Fragtbestilling af varer købt på auktioner i Danmark kan ske ved brug af denne bestillingsformular.

PS Auktion Danmark ApS har en aftale med GLS om pakkeforsendelser i Danmark og internationalt. Dette er mest til brug for auktioner, som foregår fra vort lager i Hammel. Hvis det er muligt derudover at tilbyde fragt, vil det bliver oplyst for hver auktion under varen. 
Undertiden tilbyder vi fri fragt, og der vil pakkeforsendelser også blive leveret med GLS til en pakkeshop nær kunden (max. 20 kg). Internationale forsendelser max 50 kg. direkte levering til modtager efter nærmere aftale. 

Hvis varen ikke bliver afhentet rettidigt vil GLS opkræve returfragt, hvor PS Auction ApS forbeholder sig ret til regres. Det betyder, at PS Auction Danmark ApS vil opkræve kunden for returfragten og ny fragt ved genfremsendelse. Hvis kunden ikke reagerer på henvendelser inden 2 dage efter PS Auction Denmark ApS har modtaget varen retur eller ikke ønsker genfremsendelse vil PS Auction Danmark ApS søge at realisere salgsgenstanden for derigennem at blive kompenseret for returfragten. Kunden vil i så fald ikke kunne gøre leveringskrav gældende. PS Auction Denmark ApS beregner sig 200 kr. + moms i ekspedition. Eventuelt overskydende beløb efter varesalg udbetales til kunden. Hvis det samlede beløb til returfragt og PS Auction Denmark Aps adminstration overstiger vort provenu ved varesalg, opkræves kunden for differencebeløbet. Hvis differencebeløbet ikke indbetales inden 8 dage efter fakturadato medfører det spærring for adgang til PS Auctions online tjenester.

OBS: Der gælder max. mål for forsendelser med GLS. Længde + omkreds må maksimalt være 300 cm. Længde må ikke overskride 200 cm.

Ingen forsendelse af farligt gods.

Alle priser er DKK ekskl. moms. Dieseltilæg er indregnet i prisen.

Udarbejdelse af udførsel til Færøerne og Grønland er indregnet i prisen 

I tilfælde af fejl i adressen tilkommer et tillæg fra GLS pr. pakke på 50 kr. ved national transport. Dette er ikke muligt ved internationale transporter.

Nationale priser (Danmark)

  0-2 kg (1) 0-5 kg >5-10 kg >10-20 kg >20-30 kg
Business Parcel 70 90 110 150 250
Private Delivery 80 100 120 190 270
ShopDelivery, GLS 50 60 70 80 90
Shop Return, GLS 70 85 100 140 170

 

Internationale priser

  0-2 kg (1) 0-5 kg >5-10 kg >10-15 kg >15-20 kg >20-25 kg >25-30 kg >30-40 kg >40-50 kg Vejl. transit
Estland 140 140 140 140 140 210 210 300 450 5-7 dage
Finland 130 130 130 130 130 190 190 250 350 3-5 dage
Fæøerne (2) 450 500 520 550 600 650 780 900 1000 3-8 dage
Grønland (2) 450 500 600 700 800 1000 1120 1350 1600 13-18 dage
Sverige 110 110 110 110 110 150 150 180 270 2-4 dage

(1) SmallParcel mål: Længde maks. 40 cm. Vægt maks. 2 kg.

(2) Varer til landen uden for EU sendes normalt frit i hus fotoldet. Undtaget er bl.a. Færøerne og Grønland, hvor varen sendes frit i hus ufortoldet.

(3) Til postnr. 3910, 3913, 3915, 3970, 3971, 3980 og 3985 afregner vi luftfragttillæg fra Nuuk på 45,- pr. kg over 2 kg. Byer/bygder, der ikke kan anløbes i vinterperioden, afregner vi luftfragttillæg på
45,- pr. kg over 2 kg.

Forsendelse til øvrige lande: kontakt venligst Jens. telf.: +45 93600766

Mål og vægt

Produkt Maks. størrelse Maks. vægt Maks. længde
Business Parcel Længde + omkreds må ikke overskride 300 cm 30 kg 200 cm
PrivateDelivery Længde + omkreds må ikke overskride 300 cm 30 kg 200 cm
ShopDelivery Længde + omkreds må ikke overskride 300 cm 20 kg 200 cm
ShopReturnService Længde + omkreds må ikke overskride 300 cm 20 kg 200 cm
EuroBusiness Parcel Længde + omkreds må ikke overskride 300 cm 50 kg 200 cm
Small Parcel Længde maks. 40 cm 2 kg 40 cm

Pakker, der overskrider mål og vægt for nationale pakker, afregnes så vidt muligt som paller

Pakker, der overskrider mål og vægt for internationale pakker, distribueres så vidt muligt som stykgods.

Sådan måler du pakken
Længde + omkreds måler du som: 2 x højde + 2 x bredde + længde.


Pallegods eller full load pallegods

 

Pallegods fra Danmark til Sverige

DB Schenker har aftalt at fragte pallegods fra Danmark til slutbruger i Sverige med gardintrailer. Fragtprisen er afhængig af pallestørrelse og kundetype som følger:

DB Schenker pallegods DK SE
Fra # paller Til # paller Prisenhed Firma Privat
½ ½ Per sending, DKK ekskl. moms 824 1274
1 1 Per sending, DKK ekskl. moms 1030 1480
  • Pallebasis: 120 x 80 cm. Max. vægt pr. palle: 500 kg. Max. højde: 220 cm.
  • Priserne er gældende til 31. december 2017.
  • Tilbuddet er inkl. olie-, SECA- og valutatillæg.
  • Der skal være truck til læsning og aflæsning.
  • Hvis varen ikke står på palle, tilkommer pris på EUR-palle, ca.100 kr. plus moms pr. stk + evt. brugt palleramme (60 kr. pr. stk).
  • Bestilling og betaling sker gennem PS Auction Denmark. PS ekspedition: 100 kr + moms. pr. ekspedition. Du kan bruge denne bestillingsformular.

 

Pallegods eller Fuld last af pallegods i Danmark eller fra Danmark til Sverige eller Sverige til Danmark

Priseksempel: Fuld last med gardintrailer af pallegods til Svenljunga eller Göteborg: 8000 DKK / 10000 SEK + moms. Kontakt: Jonas Rafn, tlf. +45 27102570, email: jrj@jhttrucking.com

  • Hvis varen ikke står på palle, tilkommer pris på EUR-palle, ca.100 kr. plus moms pr. stk + evt. brugt palleramme (60 kr. pr. stk).
  • Hvis varerne ikke er på palle tilkommer håndtering: 50 DKK + moms pr. palle (til palletering og strapping).
  • Der er som regel elpalleløfter med i bilen, men hvis det ikke er nok til opgaven, skal der være truck eller kran til rådighed både ved læsning og aflæsning.
  • Bestilling og betaling sker direkte til fragtfirmaet. Både varekøb og transporten skal være betalt inden udlevering kan ske.

Generelt

PS klargøring og ekspedition af pallegods: 100 kr. + moms. pr. ekspedition. Hvis varen ikke står på palle, tilkommer pris på EUR-palle, ca.100 kr. plus moms pr. helpalle, 50 kr. for en halvpalle + evt. brugt palleramme (60 kr. pr. stk). Bestilling af klargøring til transport og klargøring skal ske før udleveringsdagen således at betalingen kan være på vor konto senest på udleveringsdagen.

Det samme gælder hvis der bestilles transport via PS Auction Denmark ApS. Vi kan ikke ekspedere en kunde, hvis ikke både varen, transporten og eventuel klargøring / ekspedition er betalt, så pengene er på kontoen inden udleveringsdagen.

 

Specialtransport

Du skal selv sørge for eventuel demontering og fragt af dine varer, men du kan også kontakte 3.-parts serviceudbyder til at løse opgaven for dig.

Specialtransport og evt. demontering og genopstilling kræver at du indhenter tilbud på den aktuelle opgave og træffer beslutning inden udleveringsdagen. PS Auktion Danmark ApS bestiller ikke specialtransportopgaver for dig. Du må selv tage kontakt og træffe aftaler herom.

Typiske spørgsmål, du kan forvente dig af fragtfirmaerne:

1) Skal varen demonteres.

2) Skal varen læsses med kran, truck, elstabler, palleløfter eller måske håndlæsning.

3) Er der trapper og hvordan er adgangsforholdene i øvrigt.

4) Er der brug for retablering af tag, væg, gulv eller andet.

5) Skal der bruges elektriker.

6) Skal maskinen tappes for olie.

Hvis der er tale om store maskiner / maskinanlæg, vil de ofte spørge hvor lang tid, de har til opgaven. Ofte kan det være en fordel at afhente de store ting efter de små ting er fjernet. Aftale herom skal træffes med projektlederen og det anbefales at gøre dette inden man påtænker at byde, for det er ikke altid muligt at hente uden for udleveringstidsrummet.

 

PS Auction Denmark ApS samarbejder med en række specialister i maskintransport:

 

Sådan bestiller du fragt

1: Send os en e-mail

Når du har vundet en vare og har modtaget en faktura kan du bestille fragt, hvis varen befinder sig på et PS distriktskontor eller et andet sted, som tilbyder fragt. Dette er i givet fald oplyst på varesiden. Oplys navnet på den fragtansvarlige for din vare og oplys varenummer, leveringsadresse og brugernavn. Du kan bruge denne fragtbestillingsformular.

Bestilling sendes til: jens.lynderup@psauction.dk

 

2. Bekræft bestillingen - betal fakturaen

PS sender en faktura til din e-mail adresse på fragtomkostningerne.

Når fragtfakturaen og varekøbsfakturaen er betalt, kan varen afsendes. Betal venligst fakturaen straks af hensyn til hurtig ekspedition. Når du betaler, så oplyst venligst fakturanummer som reference, så vi hurtigt kan registrere dine fakturaer som betalt. Indbetalinger uden betalingsreference forsinker processen unødigt.

For fragthjælp på andre steder end PS distriktskontorer bedes du først kontrollere om det er muligt for os at sende varen. Kontakt dernæst varens kontaktperson. Kontaktoplysninger er angivet i varebeskrivelsen.

Har du et kundenummer hos DHL, Schenker eller Posten?

I forbindelse med din fragtbestilling hos os oplyser du dit kundenummer hos fragtfirmaet. PS sender en faktura til din e-mail adresse for håndteringsomkostninger (100 kr. ekskl. moms) og evt. andet. Først når fakturaerne er betalt, kan godset sendes.

Tilbage